Odpowiedzi

2009-12-29T15:53:29+01:00
Pierwsi chrześcijanie żyli w doskonałej równości wszystkich , kobiety, niewolnicy, dzieci nareszcie traktowani byli z godnością.
Ludzie przestrzegali wysokich norm moralnych, czystość obyczajów chrześcijan bardzo kontrastowała z zepsuciem pogan.
Pierwsi chrześcijanie żyli nadzieją na wieczność, na Zmartwychwstanie dlatego męczeństwo nie zabierało im nadziei. byli pełni radości w oczekiwaniu na przyjście Pana. Chętnie udzielali gościny w swoich domach podróżującym współbraciom. Gościnność i szacunek dla starszych wiekiem miała swoje korzenie w Judaiźmie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T15:54:36+01:00
Chrzescijan oskarzano o ateizm, bo nie oddawali boskiej czci cesarzowi i posągom bóstw rzymskich. wyznawców Jezusa przesladowano. niszczono miejsca kultu, pozbawiano chrzescijan praw, skazywano na smierc. teozodjusz uczynil z chrzescijanstwa religie panstwową. duchowni nie musieli placic podatków.kosciol otrzymalprawo posiadania wlasnosci i przyjmowania majątkow od wiernych