Zadanie 1
podaj dwa przyklady zamiany energii elektrycznej na inny rodzaj energii
zadanie 2
napiecie pomiedzy powierzchnia ziemi a chmura powodujace przeskok blyskawicy wynosi 100000000 V .prad plynacy w trakcie wyladowania ma matezenie 10oooA . oblicz opor powietrza zjonizowanego podczas trwania blysku.jesli masz mozliosc , zmierz (dla porowniania)opor powietrza niezjonizowanego.
zadanie 3
przez opornik o rezystancji 3 i ten znak taki dziwny plynie prad o napieciu 12 V
a) o ile wzrośnie opor elektryczny (rezystancji) opornika, jezeli napiecie podwyzszymy do 24 V?
b) o ile wzrosnie opor elektryczny (rezystancji) gdy natezenie zmiejszy sie dwukrotnie?
zadanie 4
roziwaz logogryf
a) uporzadkowany ruch elektronow w przewodniku
b) fundamentalne prawo z fizyce
c) jeden ze sposobow elektryzowania ciał
d) symbol jednostki pradu elektrycznego.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T16:31:15+01:00
1)
silnik elektryczny: E elektryczna ==> E mechaniczna
Żarówka: E elektryczna ==> światło i ciepło

2)
U=100000000V
I=10000A
R=?

R=U/I [om]
R=100000000/10000
R=10000 om

3)
a) opór wzrośnie dwukrotnie
b) opór również wzrośnie dwukrotnie



1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T16:33:15+01:00
1 w urządzeniach elektrycznych!
żarówka-energia elektryczna-energia wewnętrzna wolfranu-energia świetlna i cieplna

radio- energia elektryczna- energia akustyczna, czyli dźwiek

kuchenka mikrofalowa- energia elektryczna- energia fal elektromagnetycznych- energia wewnetrzna potraw

pralka automatyczna- energ. elektr.- energ. mechaniczna- energ. wewnętrzna grzałki- energ. cieplna wody.

Do wyboru, pani w szkole nam podawała! :D
zadanie 2

R-opór
U-napiecie
I-natężenie

r=U/I
R=100000000V/10000A
R=10000 omy
3 3 3