Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T17:00:20+01:00
Wertykalizm to zasada kompozycyjna dzieła sztuki polegająca na jego rozbudowaniu wzwyż lub na szczególnym podkreśleniu jego linii pionowych
44 4 44
2009-12-29T17:00:25+01:00
WERTYKALIZM

Jest to zasada kompozycyjna, polegająca na podkreślaniu kierunków poziomych. Przykład: katedra w Beauvais.
22 3 22
2009-12-29T20:56:34+01:00
WERTYKALIZM - zasada kompozycyjna dzieła sztuki, która polega na podkreślaniu kierunków pionowych. Stanowi przeciwieństwo horyzontalizmu. Wertykalizm był szczególnie popularny w czasach późnego średniowiecza (architektura gotycka).

Definicja słownikowa:
1. podkreślenie pionowych elementów budowli, jej strzelistości
2. zasada kompozycji plastycznej
25 4 25