1. W sklepie odzieżowym obniżono ceny marynarek o 10%, a spodni o 5%. Pan Andrzej kupił marynarkę i spodnie przed obniżką i zapłacił 440 zł. Pan Bogdan kupił taki sam komplet po obniżce i zapłacił o 34 zł mniej. Ile teraz kosztuje marynarka, a ile spodnie ?

2

Odpowiedzi

2009-12-29T17:05:20+01:00
1. W sklepie odzieżowym obniżono ceny marynarek o 10%, a spodni o 5%. Pan Andrzej kupił marynarkę i spodnie przed obniżką i zapłacił 440 zł. Pan Bogdan kupił taki sam komplet po obniżce i zapłacił o 34 zł mniej. Ile teraz kosztuje marynarka, a ile spodnie ?

x-cena marynarki przed przeceną
y-cena spodni przed przeceną

x+y=440
0,9+0,95y=440-35 |*10

x=440-y
9(440-y)+9,5y=4050

3960-9y+9,5y=4050
0,5y=90
y=180

x=440-y
x=260

260*0,9=234
180*0,95=171

Marynarka kosztuje teraz 234zł, a spodnie 171zł.
5 1 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T17:14:18+01:00
X - cena marynarek przed obniżką
y - cena spodni przed obniżką

x + y = 440
10 % x + 5 % y = 34 / * 20
2x+y= 680

x+y = 440
2x+y= 680
_________
x=240
y=200

po obniżce
0,9 * 240 = 216
0,95 * 200 =190
cena spodni wynosi 190 zł ,a marynarki 216 .

Odp.Cena spodni po obniżce wynosi 190 zł ,a marynarki 216 zł.

Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
6 4 6