Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T17:12:06+01:00
Cena książki - x
pierwsza obniżka - 90%x
druga obniżka - 90%x - 10zł
nowa cena - 36,80 zł

36,80 + 10 = 46,80
46,80 ÷ 0,9 = 52

cena książki - 52 zł
pierwsza obniżka - 46,80 zł

11 4 11
2009-12-29T17:17:53+01:00
10% - I obniżka
10 zł - II obniżka
36,80 zł - cena książki po dwóch obniżkach

36,80 + 10 = 46,80 zł

Odp. Po pierwszej obniżce książka kosztowała 46,80 zł.

90% - 46,80 zł
100% - x
x = 46,80 razy sto podzielić przez 90
x = 4680 podzielić przez 90
x = 52 zł

Odp. Książka na początku kosztowała 52 zł.

Na pewno jest dobrze, bo sprawdzaliśmy to w szkole :)
33 4 33