Odpowiedzi

2009-12-29T17:24:34+01:00
Vśr=(v1t1+v2t2)/(t1+t2)
Vśr=(70*0,5+40*1)/(0,5+1)
Vśr=(35+40)/1,5=75:1,5=50km/h

Pozdrawiam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T17:30:11+01:00
Dane:
Δt=1,5h
t₁=0,5h
V₁=70km/h
t₂=1h
V₂=40km/h

Szukane: s₁=?
s₂=?
Vśr=?

s=V*t
s₁=70km/h*0,5h=35km
s₂=40km/h*1h=40km
Δs=35km+40km=75km
Vśr=Δs/Δt
Vśr=75km/1,5h=50km/h
Odp: Średnia prędkość auta wnosi 50km/h.
2009-12-29T20:32:34+01:00
T=1,5h
t₁=0,5h
V₁=70km/h
t₂=1h
V₂=40km/h

s₁=?
s₂=?
V=?

s=Vt
s₁=70km/h•0,5h=35km
s₂=40km/h•1h=40km
s=35km+40km=75km
V=s:t
V=75km:1,5h=50km/h