Odpowiedzi

2009-12-29T17:38:20+01:00
(a-b)²=a²-2ab+b²
(a+b)²=a²+2ab+b²
(a-b)(a+b)=a²-b²

a) (x-3)²+(1,5x-4)=(x-2)(x+2)
x²-6x+9+1,5x-4=x²-4
-6x+1,5x=-4+4-9
-4,5x=-9 |÷(-4,5)
x=2

b) (x-2)²+1=x-⁸/₃+(x-1)(x+1)
x²-4x+4+1=x-⁸/₃+x²-1
-4x-x=-⁸/₃-1-1-4
-5x=-²⁶/₃ |÷(-5)
x=-²⁶/₃*(-¹/₅)
x=²⁶/₁₅

c) (2x-3)(2x+3)/2-x=2(x-3)²-½
(4x²-9)/2-x=2(x²-6x+9)-½
2x²-4,5-x=2x²-12x+18-½
-x+12x=18-½+4,5
11x=22 |÷11
x=2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T17:40:49+01:00
Odpowiedź jest w załaczniku
myslę że pomogłam