Odpowiedzi

2009-12-29T18:33:38+01:00
NEGATYWNE
śmierć wskutek napromieniowania,
wywołuja choroby,
produkcje bomb

POZYTYWNE
leczą np, raka,
badanie różnych substancji,
wykorzystywane w przemyśle np, badanie uszkodzeń materiałów, śledzenie procesów,
badanie wieków
alarmy
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T18:38:24+01:00
Pozytywne
-jako paliwo w reaktorach
-możemy z zewnątrz śledzić przemieszczanie pyłów w układzie
-w wielu dziedzinach badań technicznych
-izotop węgla C14 stosowany jest przy oznaczaniu wieku próbek geologicznych oraz wykopalisk archeologicznych i paleontologicznych
-do modyfikacji cech przedmiotów naświetlanych np. do wywoływania zmian w strukturze polimerów
-w biochemii stosuje się je jako znaczniki
-w rozpoznawaniu i leczeniu chorób
-w badaniach naukowych
-wodór stosuje się w syntezach przemysłowych

Negatywne
-broń masowej zagłady
-bomba neutronowa
-bomba kobaltowa
-bomba termojądrowa
23 4 23
2009-12-29T18:58:53+01:00
Negatywne; śmierć, choroby promieniotwórcze

pozytywne; zlikwidowanie np raka, badanie uszkodzeń wewnątrz skórnych
7 1 7