1.Uzasadnij krótko celowość spożywania przez ludzi otrąb i zarodków nasion.
2.Wyjaśnij co nazywamy mąką "z pełnego przemiału".
3.Nasienie powstaje....................
Owocnia powstaje......................
Owocnia pełni funkcję..................

2

Odpowiedzi

2009-12-29T18:38:11+01:00

nasienie powstaje po procesie zapylenia i zapłodnienia.
nasienie pełni funkcje rozmnazania.*
owocnia powstaje ze scianki zalążni słupka
owocnia pełni funkcje.Osłania nasienie dopoki nie osiągnie dojrzalości:) a potem równiez moze brac udzial w rozsiewaniu nasion.

wydaje mi sie ze mąka z pelnego przemialu nazywamy pieczywo.
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T21:54:41+01:00
1.Uzasadnij krótko celowość spożywania przez ludzi otrąb i zarodków nasion.
odp:są głównie do produkcji słodu w związku z bogatą zawartością węglowodanów.Zapobiega on bowiem powstawaniu wad wrodzonych cewy nerwowej.Bogatym źródłem kwasu foliowego
2.Wyjaśnij co nazywamy mąką "z pełnego przemiału".
odp:Produkty przemiału zbóż - poszczególne grupy produktów zbożowych wyróżnia się między sobą stopniami rozdrobnienia w trakcie procesu przemiału
3.Nasienie powstaje...z zalążka w wyniku zapłodnienia składający się z zarodka.................
Owocnia powstaje... ze ściany zalążni słupka, czasami przy udziale dna kwiatowego...................
Owocnia pełni funkcję..... jej różne struktury ułatwiają rozsiewanie nasion,gromadzi substancje organiczne oraz w niektórych owocach drewnieje i tworzy ścianę komory nasiennej.............
21 4 21