Odpowiedzi

2009-12-29T18:36:31+01:00
Rusyfikacja jest to nadawanie kultury, języka rosyjskiego.
Ludzie, którzy rusyfikują młodzież wmawiają im nieprawdziwą historię, dotyczącą ich ojczystego kraju.. Można się o tym doskonale przekonać, czytając książkę "Syzyfowe prace" S. Żeromskiego. Rusyfikanci chcieli, aby młodzież znienawidziła ojczysty kraj i aby Rosja stawała się im najblizsza.


mam taką notatkę w zeszycie.. ii mam nadzieję, że pomogłam ;]
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T18:42:39+01:00
W powieści "syzyfowe prace' Stefana Żeromskiego rusyfikacja uczniów zmieniała ich umysły na negatywne... Nie zdawali sobie sprawy z tego, kim są. Nie wiedzieli, jaka jest ich narodowość, czy mają być przeciwni Polakom... Kiedy w końcu, po wysłuchaniu Reduty Ordona, recytowanej przez Bernarda Zygiera zrozumieli kim są, sprzeciwili się rusyfikacji i organizowali potajemnie spotkania, gdzie poznawali literaturę polską.
14 4 14