Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T19:28:31+01:00
Stosunek 13:12:5 znaczy że najkrótszy bok =5x, średni 12x, a przeciwprostokatna=13x
czyli 12x=5x+3,5cm
7x=3,5=x=0,5cm
więc boki trójkata wynoszą:5x=5×0,5=2,5cm
12x=12×0,5=6cm i 13×0,5=6,5cm
pole=½ab=½×6×2,5=7,5cm²
obwód = 2,5+6+6,5=15cm
pozdrawiam
1 5 1
2009-12-30T00:39:19+01:00
Stosunek boków trójkąta prostokątnego jest równy 13:12:5. Średni bok jest dłuższy od najkrótszego o 3,5cm. Oblicz pole i obwód tego trójkąta.

boki: 13x,12x i 5x
12x=5x+3,5
7x=3,5
x=1/2 cm

czyli boki mają długości:
6,5 cm
6 cm
2,5 cm

Obw=6,5+6+2,5=15 cm
P=1/2 * 2,5 * 6=7,5 cm²
1 5 1