Gdyby turysta zwiększył swoją średnią prędkość o pewną liczbę kilometrów na godzinę, to drogę 30km przebyłby w ciągu 6 godzin. Gdyby zaś jego średnia prędkość była mniejsza o tę samą liczbę kilometrów na godzinę, to ową drogę przeszedłby w ciągu 10 godzin. Z jaką prędkością idzie turysta?

Proszę o układ równań oraz rozwiązanie :).

3

Odpowiedzi

2009-12-29T20:19:00+01:00
V=s/t
s- droga
t- czas
v- prędkość

y- zmiana chodu

v+y=30/6
v-y=30/10
v+y=5
v-y=3
2v=8
v=4 (km/h)
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T20:19:21+01:00
V-szukana prędkość
x-o tyle spadla/wzrosla predkosc
v=s/t
v+x=30/6
v-x=30/10

v+x=5 => v=5-x podstawiamy do drugiego
v-x=3

5-x-x=3
-2x=-2
x=1

v+1=5
v=4

Turysta idzie z prędkością 4km/h
2009-12-29T20:22:26+01:00
Y-średnia prędkość turysty
x- zwiększona liczba km na godzinę

y+x=30:6
y-x=30:10

y+x=5
y-x=3

2y=8/ :2
y=4

4+x=5
x=1

x=1
y=3

3km+1km=4km

odp: turysta idzie z prędkością 4km/h