Za każde poprawne rozwiązane zadanie uczeń otrzymywał po 10 punktów, za każde błędne rozwiązanie tracił po 5 punktów. Po rozwiązaniu 20 zadań uczeń zgromadził 80 punktów. Ile zadań rozwiązał dobrze, ile źle?


Proszę o układ równań i rozwiązanie :).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T20:03:12+01:00
X+y=20 x-dobre, y-złe
10x-5y=80

x=20-y
200-15y=80

120=15y
y=8
x=20-8=12

Odp. Uczeń odpowiedział prawidłowo na 12 pytań, błędnie na 8.
2009-12-29T20:04:37+01:00
X-ilość zadań poprawnych
y-ilość zadań błędnych
10x-5y=80
x+y=20
x=20-y
10*(20-y)-5y=80
x=20-y
200-10y-5y=80
x=20-y
15y=120 /:15
x=20-y
y=8
x=12
uczeń rozwiązał 12 zadań poprawnie, 8 zadań błędnie.