Odpowiedzi

2009-12-29T20:10:03+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T20:32:00+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-12-29T20:39:20+01:00
Wstaw liczbę w miejsce kropek
a).....+3₃²=10 (nie wiem co dokładnie tu pisze )
jeśli 3 ²to powinno być tak :
3 ² = 3×3=9
... + 9= 10
10 - 9 =1
czyli liczba 1
sprawdźmy :
1+9=10

b)7¹₂-.....=5¹₄
wprowadzamy to do wspólnego mianownika 2 i 4 czyli 4
i będzie
7 ²₄ - ....= 5¹₄
7 ²₄ - 5¹₄ = 2 ¹₄
czyli tą liczbą jest 2 ¼

c)....*³₈=1
1 : ³₈ = 1 × ⁸₃ = ⁸₃
Czyli tą liczbą jest ⁸₃ .

d).......2²₅=3³₁₀
(nie napisałeś tu czy mnożenie czy co )
jeśli odejmowanie
to będzie to tak :
... - 2²₅=3³₁₀
do wspólnego mianownika (czyli to na dole)
...- 2 ⁴ ₁₀ = 3 ³₁₀
3 ³₁₀ + 2 ⁴ ₁₀ = 5 ⁷₁₀

jeśli dodawanie to
.... + 2²₅=3³₁₀
3³₁₀ - 2²₅ = 3 ³₁₀ - 2 ⁴ ₁₀ = 2 ¹³₁₀ -2⁴ ₁₀ = ⁹₁₀

e)5: ...=10
5 : 10
Jest taki ułamek ⁵₁₀ ,ponieważ znak dzielenia można zawsze zmienić na ułamek .
czyli ⁵₁₀
sprawdźmy :
5 : ⁵₁₀ = dzielenie ułamka można zapisać za pomocą mnożenia,ale wtedy ułamek musimy odwrócić !!!
5 ×¹⁰₅ =10

F)....÷³₁₀=20

czyli
...×¹⁰₃ = 20
20 : ¹⁰₃ = i znów odwracamy ;D ponieważ jest dzielenia ułamka ,to to samo co mnożenie odwrotności !

20 × ³₁₀ = 20 i 10 się skraca przez 10
i zostaje 2 × 3 =6

Mam nadzieję ,że ci dobrze wytłumaczyłam , mogą tam być błędy bo trochę w niektórych miejscach nieczytelnie pisałeś ,ale to nic ;DDD
1 5 1