Spiętrzona woda spadając na łopatki śruby turbiny wodnej powoduje ich obrót, dzięki czemu turbina może wykonać pracę. Oblicz jaką pracę wykona w ciągu 1 godziny turbina wodna o mocy 20kW.

Bardzo proszę o rozwiązanie i wyjaśnienie rozwiązania. Pozdrawiam. ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T20:12:50+01:00
Praca jest to iloczyn mocy i czasu
W=P*t=20kW*1h=20kWh=20*3600s=72000kJ=72MJ mega
15 3 15
2009-12-29T20:15:28+01:00
T = 1h = 3600 s
P = 20 kW = 20000 W
W = ?

P = W/t ( W = J/s )
W = P * t
W = 20000 W * 3600 s
W =72000000 J

Odp. Praca wynosi 72000000 J.

Ps. Prosze o najjj....
53 4 53
2009-12-29T20:17:06+01:00
Dane: Szukane:
t=1 h = 3600s W=?
P=20kW=20000W

P=W/t[W=J/s]
W=P*t[J=W*s]
W=20000W*3600s
W=72000000J

/-kreska ułamkowa
*-mnożenie
14 4 14