Odpowiedzi

2009-12-29T20:21:39+01:00
Kiedy masz kwadrat, gdzieś to liczysz delte, ale jak zauważysz, że może da się coś pogrópowac to zawsze możesz zrobic grupowanie wyrazów: np:
7x^2-7+8x^2y-8y= 7(x^2-1)+8y(x^2-1)= (7+8y)(x^2-1)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T02:13:13+01:00
Deltę liczymy dla równań i nierówności kwadratowych, wówwczas gdy nie ma innej możliwości wyznaczenia pierwiastkow równania lub nierówności
inne sposoby :
- grupowanie wyrazów
- wyznaczanie postaci iloczynowej