Odpowiedzi

2009-12-29T20:51:08+01:00
Cynik-zyli zgodnie z natura uwazali ze na tym własnie polega cnota,kierowali sie w swoich rozmyslaniach rozumem.Ich ideałem był medrzec.Po za własnymi wartoosciami nie przyjmowali zadnych innych wartosci,nie uznawali autorytetow

Epikureiczycy-GŁOSZACA ZYCIE SZCZESLIWE W\G NICH DOBREM NAJWYZSZYM JEST PRZYJEMNOSC,NAJWIEKSZYM CELEM DAZEN CZŁOWIEKA JEST OSIAGNIECIE SZCZESCIA,A MOZEMY JE OSIAGNAC GDY BRAK NAM CIERPIENIA,TO CISZENIE SIE ZWYKŁYM DNIEM[CARPE DIEM-CHWYTAJ DZIEN,ŁAP CHWILE]
ODŁAMEM EPIKUREIZMU JEST -HEDOIZM[NAJWAZNIEJSZA PRYJENOSC-ROZKOSZ CIELESNA]

stoik-zajmowali sie głownie problematyka etyczna,najwaz, w\g nich to to opanowanie namietnosci,zycie zgodnie z rozumem

asceta-wyrzeczenie sie ziemskich dobr,radosci miłosci surowa dyscyplina wewnwtrzna,umartwiania i skłonnosc zmierzały do przypodobania sie bogu i zasłuzenia na jego łaske

mam nadzieje ze pomogłem pozdrawiam
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T21:36:27+01:00
STOICYZM:
1.Zachowanie umiaru, spokoju wewnętrznego
2. Umiejętność zachowania się w trudnych sytuacjach
3. Mądrość to życie zgodne z prawami natury

EPIKUREIZM:
1.Za początek i cel życia szczęśliwego uznawano przyjemność.
2. Przyjemność rozumiano jako brak cierpień fizycznych i brak niepokojów duszy.
3.Początkiem wszelkiego dobra i dobrem najwyższym jest mądrość.

CYNIZM:
1.Dobro polega na ograniczeniu potrzeb materialnych.
2. życie zgodne z naturą jest najważniejszą cnotą.

ASCETA:
1. Dobrowolne ograniczanie własnych potrzeb (skazywanie się na głód, zimno, różne niewygody)
7 5 7