Zad 3 str 48 cw Puls Życia nowa era kl 2 g
uzupełnij tekst,wstawiając w odpowiednie miejsca podane pojęcia.
tętnice,żyły,prawa komora,lewy przedsionek,aorta,tętnica płucna

W krwiobiegu dużym krew pozbawiona tlenu jest transportowana ......... , a krew natleniona ......... .
Z .......... ........... do krwiobiegu płucnego krew ........ jest transportowana tętnicami. Z krwiobiegu płucnego (małego) krew wraca do ............ ........... .

2

Odpowiedzi

2009-12-29T20:56:19+01:00
Tętnicami,żyłami,prawej komory,....,lewego przedsionka

W książce masz schemat. W starszym wydaniu na str. 103

Pozdrawiam
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T21:01:25+01:00
W krwiobiegu dużym krew pozbawiona tlenu jest transportowana ŻYŁAMI, a krew natleniona TĘTNICAMI.
Z LEWEGO PRZEDSIONKA do krwiobiegu płucnego krew ODTLENOWANA jest transportowana tętnicami. Z krwiobiegu płucnego (małego) krew wraca do PRAWEJ KOMORY.









10 3 10