W najbliższym sklepie 1 kg ziemniaków kosztuje 2,30.Na odległym placu targowym cena jest niższa i wynosi 2 zł za 1 kg.Jaka jest liczba kilogramów ziemniaków , po którą opłaci się pojechać na targ , skoro cena biletu autobusowego w obie strony wynosi 1,60zł ?

2

Odpowiedzi

2009-12-29T21:02:19+01:00

2,3- cena w pobliskim sklepie
2-cena na targu
x-liczba kg
1,6-cena biletu

2,3*x>2*x+1,6
0,3*x>1,6
x>5,3(3)

najmniejsza liczba całkowita, która spełnia tę nierówność to 6, czyli odpowiedź brzmi 6kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T21:04:11+01:00
Opłaca się kupić co najmniej 6 kg ziemniaków.