1. Podajcie drapieżniki i ich ofiary z poniższych cech.
maskujące ubarw.
dobry węch, słuch, wzrok
szybko się porusza
pancerzyk
nieprzyjemny zapach
sil.szpony,pazury,hak.dziób
podział zadań w stadzie
gruczoły jadowe
2. Sformułujcie wniosek wynikający z analizy wypełnonej tabeli.
Bardzo proszę o pomoc w tym zadaniu. Daję ,,najlepszy". Proszę pomóżcie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T21:24:02+01:00
Maskujące ubarwienie
-ropucha ,ofiara mysz
Dobry węch słuch wzrok
-Tygrys , jego ofiara to np : antylopa
Szybko się porusza
-Gepard ,ofiara to np guzce (świnie afrykańskie)
Pancerz
-krokodyl ,ofiara to np węże
Nieprzyjemny zapach
-skunks ,ofiara myszy
Pazury , szpony ,dziub
-Orzeł ,ofiara małe ssaki na lądzie np: szczury
Gruczoły jadowe
wąż , ofiara małe ssaki
Podział zadań
mrówki , ofiara (potrafią zjeść np: rozkładającego się psa)

2. Wniosek z tego jest taki że w królestwie zwierząt dominują głównie śliniejsze i grożniejsze drapieżniki, one mają stały byt w ich świecie. Panuje tam także zasada że słaby osobnik jest spisany na straty i staje sue pokarmem dla innych

4 4 4
2009-12-29T21:59:53+01:00
Maskujące ubarw-Kameleon , owady
dobry węch, słuch, wzrok- kot, mysz
szybko się porusza-gepard, antylopa
pancerzyk-krab,małe rybki
nieprzyjemny zapach-skunks, myszy

sil.szpony,pazury,hak.dziób- orzeł, małe ptaki
podział zadań w stadzie-wilki, jeleń
gruczoły jadowe-kobra, mysz
3 3 3