Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-29T22:07:17+01:00
W aluminiowym rondlu o masie 600 g ogrzano 2 kg wody od temperatury 20 stopni Celsjusza do wrzenia [100 stopni Celsjusza]. Jaka ilość energii musiała być dostarczona ??

m1=600g=0,6kg
m2=2kg

mc=2,6kg

t1=20st
t2=100st

Cw=4200J/kg*K

Q=Cw*delta t*m
Q=4200*80*2,6=873600J
2009-12-30T00:27:33+01:00
600g=0,6 kg <-- zamieniamy
woda= 2kg
masa całkowita= 2kg+0,6kg=2,6 kg
więc:
Q=Cw*delta t*m
Q=873600J
temperatura1=20 stopni
temperatura2=100 stopni
Cw=4200