Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T22:13:04+02:00
A) /\xeR( x nalezy do l.rzeczywistych) (x2(x kwadrat)>1 => x > 1)
b) \/xeR (x2 < 2 => x < -2)
a prawda
b fałsz
a)∨x∈Rx²≤1=>x≤1
b)∀x∈R(x²≥2==>x≥-2
2009-09-15T22:15:34+02:00
Oba zdania są fałszywe
a zaprzeczenie implikacji nie bardzo pamietamale chyba
~(p=>q)<=>p∧~q

Nie rozumiem dlaczego ktoś napisała, że pierwsze jest prawdą
weźmy na przykład x=-1. w kwadracie jest wieksze od 1 ale już samo (bez potęgi) nie jest. więc z tego, że jakaś liczba jest w kwadracie wieksza od jeden nie oznacza ze ona jest wieksza od jeden. a mialo byc dla każdego
2009-09-15T22:51:51+02:00
zaprzeczenia:
a) /\xeR( x nalezy do l.rzeczywistych) (x²>1 => x > 1) fałsz (0)
\/xeR x²>1 ∧ x ≤ 1 prawda (1)
b) \/xeR (x² < 2 => x < -2) prawda (1)
/\xeR x² < 2 ∧ x ≥-2 (0)
2 5 2