Odpowiedzi

2009-12-30T10:32:35+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T10:38:34+01:00
Musimy rozłożyć liczbę 50 na czynniki pierwsze.

50 /2 <---
25 /5
5 /5
1

Podzieliliśmy dwukrotnie przez 5 - na kartce można wziąć te dwie piątki w kółka - mimo, że są dwie, przy przeliczaniu redukuje się ich liczba - kiedy znajdziemy jedną parę, to piszemy jedną z tych licz, więc piszemy 5.

Pozostała nam dwójka z prawej strony (zaznaczyłem strzałką) - przepisujemy pod pierwiastek za "5". Tak więc mamy 5√2.
2009-12-30T11:00:19+01:00

ponieważ jak rozpiszemy 50 jako iloczyn 2*25 to liczbę 25 można z pierwiastkować bo 5*5 jest 25

√50=√25*2=5√2