Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T11:23:11+01:00
Na pierwszą myśli przychodzi trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 2 i 2, które są jednocześnie jego wysokościami, ale wówczas trzecia wysokość wyniosłaby √2. Myślę, że możliwe jest to w przypadku trójkąta rozwartokątnego, lecz nie jestem tego całkiem pewny.
2009-12-30T11:59:05+01:00
Na pierwszą myśl przychodzą mi trzy nierówności, które musi spełniać trójkąt, żeby był trójkątem.
a<b+c
b<a+c
c<a+b

Powiedzmy, że:
a - 2
b - 2
c - 1

a<b+c
2<2+1 To się zgadza.

b<a+c
2<2+1 To się zgadza.

c<a+b
1<2+2 To się zgadza.

Czyli może być.
Ale nie jestem pewna, czy chodziło na pewno o to.