Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T22:33:30+02:00
X - masa mięsa przed pieczeniem
x - 30% z x = 0,7x - tyle zostało po upieczeniu

z danych zadania wiemy że:
0,7x = 1,4 kg
x = 2 kg

Odp. Przed upieczeniem mięso ważyło 2 kg.
2009-09-15T22:37:32+02:00
Podczas pierwszego pieczenia mieso straciło 30% swojej masy i wazyło 1,4 kg. Ile kilogramów surowego miesa było przed pieczeniem?
x- masa początkowa
x-30%x =1,4 lub od razu 70%x=1,4 ( bo 100%-30%=70%)
0,7x-1,4
x=1,4:0,7
x=14:7
x=2kg
Surowe mięso ważyło przed pieczeniem 2 kg
2009-09-15T22:38:40+02:00
X-30%x=1,4
7/10 x =1,4
7x=14
x=2 (kg)