Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-15T23:15:14+02:00
(0,8)⁴ : (2 2/3) ⁴ =( 0,8: 8/3)⁴=(8/10:8/3)⁴=(3/10)⁴=81/10000=0,0081
(skracamy dwie ósemki)

(1 3/4) ⁶ *(2/7) ⁶ =(7/4* 2/7)⁶=(½)⁶ = 1/64 (skracamy siódemki oraz 4 z 2 przez 2)
2 3 2
2009-09-15T23:19:28+02:00
A) [(0,8)⁴]/[(2²/₃)⁴] = [(⁴/₅)/(⁸/₃)]⁴ = [(⁴/₅) * (³/₈)]⁴ = [(¹/₅) * (³/₂)]⁴ = (³/₁₀)⁴ = ⁸¹/₁₀₀₀₀ = 0,0081

b) (1¾)⁶ * (²/₇)⁶ = (⁷/₄ * ²/₇)⁶ = (½ * ¹/₁)⁶ = (½)⁶ = ¹/₆₄

P.S. Zastosowane własności potęgowania:

a^r (a do potęgi r)

a) (a^r)/(b^r) = (a/b)^r

b) a^r * b^r = (a * b)^r