Odpowiedzi

2009-12-30T11:50:26+01:00
Znaczenie skrzypowych: Skrzyp obejmuje ok. 30 gatunków, w polsce spotykamy 9. Pospolity jest skrzyp polny. Chroniony jest skrzyp olbrzymi. Największe znaczenie miały w karbonie kiedy to tworzyły lasy węglowe

Nie wiem coś takiego znalazłam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T12:34:39+01:00
W Polsce obecnie występuje 9 gatunków skrzypów. Najpospolitszym jest skrzyp polny. Ich budowa różni się od innych paprotników tym, że ich łodyga jest bezlistna.

Nie pełnią one zasadniczej funkcji w życiu człowieka, są wykorzystywane jako pasza dla zwierząt ze względu na dużą ilość krzemionki w swoim składzie. Wiele skrzypów nie nadaje się do użytku, ponieważ są trujące.

Często w lecznictwie używane jest ziele skrzypu polnego. Dawniej łodygi tych roślin służyły do czyszczenia, szlifowania i polerowania drewna oraz naczyń metalowych.

1 5 1
2009-12-30T13:23:52+01:00
Wejdź w ten LINK:

- http://zadane.pl/zadanie/224383

Jest dość dobrze napisane