Odpowiedzi

2009-12-30T11:50:23+01:00
6 płyt
3 kasety

płyta: a
kaseta a-15

rozwiązanie
6a+3a-45
9a-45
odp zapłacił 9a-45 zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T11:50:58+01:00

a zł-plyty
(a-15)zł- kasety
6:2/3- dwa razy mniej
6a-3(a-15)=6a-3a+45=3a+45=3(a+15)zł

Jacek zapłacił 3(a+15)zł
1 5 1
2009-12-30T11:54:09+01:00
1 płyta = 30 zł
1 kaseta = 15 zł
30 x 6 + 15 x 3 = 225 zł
Odp. Zapłacił 225 zł za wszystko.