Moja siostra musi poprawić tekst!!

Jak powinnam napisać:
Napij się kakaa. CZY Napij się kakao.
??

W tekście też jest zdanie:
Płonące nadzieje, że będę miał piątke na koniec roku.
O co chodzi z tymi płonącymi nadziejami? Czy to jest w ogóle dobrze napisane przysłowie, cyz nie? w takim razie jak powinno brzmieć?
Z góry dziękuję ! ;**

3

Odpowiedzi

2009-12-30T11:51:02+01:00
1.napij się kakao-ponieważ słowo kakao się nie odmienia
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T11:52:59+01:00
Napij się kakao. (kakao to wyraz zapożyczony, takich się nie odmienia)

A jeśli chodzi o nadzieje, to mogą być one PŁONNE, nie płonące;)
1 5 1
2009-12-30T11:53:06+01:00
Wydaje mi się, że " Napij się kakaa ".

A co do drugiego to chyba jest takie przysłowie. Wydaje mi się, że oznacza to, że są to MARNE nadzieje na to, że tą piątkę mieć będzie.
1 5 1