Odpowiedzi

2009-12-30T12:10:21+01:00
Ja się nauczyłam tak:
epitet - rzeczownik + przymiotnik, przykład - wysoka brzoza
metafora - to nadanie czemuś nieprawdopodobnego znaczenia ( nie wiem jak to ująć ), przykład - chodzące drzewo
przenośnia - podobne do metafory, ale tutaj w naszym nieprawdopodobieństwie jest coś zawarte, autor przez to chce nam coś przekazać.
porównanie - coś porównujemy do czegoś, przykład - głupi JAK but.
wyraz dźwiękonaśladowczy - wyrazy naśladujące dźwięki, przykład - mu, be, kfa, kfa itd XD

ja się tak nauczyłam, i tak nam zawsze tłumaczy pani. : - )
POWODZENIA. :*
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T12:15:28+01:00
Epitet- określenie rzeczownika np. ładny pies
metafora-zestawienie 2 wyrazów ,które osobno znaczą co innego , a w zestawieniu nabierają nowego znaczenia np.rzucic okiem o ścianę
porównanie-porównanie czegoś do czegoś innego za pomocą słów jak,jako,na kształt , niby. np. chudy jak deska
wyraz dźwiękonaśladowczy (onomatopeja)-to wyrazy które naśladują różne dźwięki np.: trzask, kuku, bęc.
2009-12-30T13:24:37+01:00
Epitet - wyraz określający rzeczownik
metafora, przenośnia - wyrażenie, w którym znaczenie jednych słow zostaje przeniesiona na pozostałe na zasadzie spokrewieństwa pewnych ich treści, tak że powstaje nowa całość znaczeniowa o zabarwieniu emocjonalnym.
Porównanie - zestawienie zjawisk za pomocą spójnika: jak
1 1 1