Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T12:28:37+01:00
Los Angeles 118°W godz. x
Rejkiawik 24°W godz. 9:15

118°-24°=94°
1°-4min
94°×4min=376min=6h16min

Los Angeles jest bardziej na zachód, więc czas odejmujemy

9h15min-6h16min=2h59min czyli w Los Angeles jest godzina 2:59
2009-12-30T14:59:00+01:00
Oblicz czas słoneczny w Los Angeles (35stopni N, 118 stopni W) jeśli w Rejkiawiku (60 stopni N, 24 stopnie W) jest 9:15

Los Angeles -118 stopni W - godz ?
Rejkiawik - 24 stopnie W godz. 9:15

118-24=94⁰ rozciągłość
1⁰ to 4 min
94⁰ to 94* 4 min=376 minut=6h 16 minut

cofamy się więc o 6h16min od godz. 9:15

9:15 - 6h16min=2:59