Dorosły człowiek wykonuje średnio 12 oddechów na minutę, każdorazowo wydychając około 0,5dm3 powietrza. uzupełnij tabelę przedstawiającą skład chemiczny powietrza i oblicz ile dm3 tlenu ,,zużywa" człowiek w ciągu jednej godziny.

3

Odpowiedzi

2009-12-30T13:46:56+01:00
0,5 dm3 - jeden wdech
12 wdechów ( 1 minuta ) - 0,5 dm3 * 12 = 6 dm3
1 godzina- 6 dm3 / min * 60 min = 360 dm3
20,95%-16,40%=4,55%
4,55% * 360 dm3=0,0455 * 360 dm3 = 16,38 dm3
odp.Człowiek w ciągu jednej godziny zużywa 16,38dm3 tlenu.

pierwsza nazwa pierwiastka - azot
zawartość jego gazu w wydychanym powietrzu jak i wdychanym jest taka sama
wzór chemiczny tlenu 02
wzór chemiczny dwutlenku węgla co2
5 4 5
2009-12-30T15:42:18+01:00
W ciągu minuty:
1 wdech ----------> 0,5dm³
12 wdechów ------> x
x = 0,5dm³ * 12 = 6dm³

w ciągu godziny:
6 dm³ * 60 = 360dm³


16,4% * 360dm³ = 59,04dm³

Człowiek w ciągu jednej godziny zużywa 59,04dm³ tlenu.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T17:03:41+01:00
Ilośc oddechów na minutę:12
ilośc oddechów na godzinę:12*60=720

1odech - o.5 dm3
720 oddechów - x x=360dm3

wdychany tlen 20,95%
wydychany tlen 16,40%
zuzyty tlen 20,95%-16,40%=4,55%

4,55% * 360 dm3 = 0,0455 * 360 dm3 = 16,38 dm3

ODP. człowiek w ciągu godziny zuzywa 16,38 dm3 tlenu
tabelka w załączniku
8 4 8