1. Ustal zakres temperatur, które można mierzyć termometrem rtęciowym tzn. zakres tepmeratur, w których rtęć jest w stanie ciekłym.
2. Ustal, którą ciecz należy zastosować w termometrach dla polarników.
3. Wyjaśnij, dlaczego lustro w łazience 'zaparowuje', gdy bierzemy gorącą kąpiel.
4. Opisz, co należy zrobić, zaby otrzymać wodę w stanie ciekłym o temperaturze wyższej niż 100 stopni Celsjusza.


Bardzo prosze o odpowiedź, nawet nie do wszystkich zadań, ale żeby były jakieś odpowiedz. Odpowiedzi na wszystkie pytania nagradzam!
pzdr. :]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T12:49:25+01:00
1. Jest to zakres od -38,83 stopni Celsjusza do 356,73 stopni Celsjusza, kiedy to rtęć wre (w związku z tym chyba nie wykaże wyższych temperatur).

2. W termometrach dla polarników należy zastosować alkohol metylowy.

3. Lustro zaparowuje, ponieważ ciepłe powietrze ogrzane przez wodę jest nasycone wodą. Kiedy znajdzie się w chłodniejszym otoczeniu zwykłego powietrza, zawarta w nim woda musi się skroplić - i czyni to szczególnie chętnie np. na lustrze właśnie.

4. Aby to zrobić, trzeba umieścić wodę w miejscu (lub naczyniu), w którym ciśnienie jest wyższe niż normalne. Wersja hard (to samo, tylko że trudniej) - wypełnić całkowicie naczynie wodą, zamknąć je i podgrzać - problemem jest wytrzymałość materiału, ponieważ nie jest łatwo utrzymać tak duże ciśnienie.

Pozdrawiam :)
14 4 14
2009-12-30T13:52:58+01:00
1) Od - 38, 83 ° C do 356, 73 ° C, rtęć wre.
2) Należy wówczas zastosować alkohol metylowy.
3) Dlatego, ponieważ ciepłe powietrze nasycone jest wodą.
4) Należy umieścić wodę w naczyniu, w którym ciśnienie jest wyższe.

Pozdrawiam.


12 4 12