Z klasy 2 gim. dział: Siły w przyrodzie.
PLS!!!

Uzupełnij;
Słoń pozostaje w spoczynku, bo siła jaką przyciąga go Ziemia jest _________________ przez siłę pochodzącą od podłoża i działającą w górę.
Wypadkowa sił działających na słonia jest równa __________________.
(zdjęcie słonia w załączniku)


Co możesz wiedzieć o :
- kierunkach __________________.
-wartościach _______________________.
- zwrotach __________________________.
sił działających na Słonia ( tego w załączniku )



Ciała fizyczne : słoń, ołówek, telewizor, biurko.
Które ciało fizyczne ma największą bezwładność?
_________________.



Po takiej samej nawierzchni toczymy metalowy walec, a następnie przesuwamy ten sam walec. Łatwiej jest go _____________________ , bo siła tarcia występuje przy __________________ ma większą wartość niż przy ______________ .



Wartość tarcia kinetycznego NIE zależy od rodzaju powierzchni ciał trących o siebie:
Prawda czy Fałsz

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T12:58:25+01:00
Słoń pozostaje w spoczynku, bo siła jaką przyciąga go Ziemia jest równoważona przez siłę pochodzącą od podłoża i działającą w górę.
Wypadkowa sił działających na słonia jest równa zero.



Co możesz wiedzieć o :
- kierunkach - kierunki obu sił są takie same
-wartościach - wartości sł są takie same
- zwrotach - zwroty sił są przeciwne.




Ciała fizyczne : słoń, ołówek, telewizor, biurko.
Które ciało fizyczne ma największą bezwładność?
Miara bezwładności jest masa. Im ta większa tym bezwładność większa dlatego w tym zadaniu największą bezwładność ma słoń.



Po takiej samej nawierzchni toczymy metalowy walec, a następnie przesuwamy ten sam walec. Łatwiej jest go toczyć, bo siła tarcia występująca przy przesuwaniu ma większą wartość niż przy toczeniu.



Wartość tarcia kinetycznego NIE zależy od rodzaju powierzchni ciał trących o siebie:
Fałsz
7 5 7
2009-12-30T12:59:24+01:00
1. równoważona
2. zeru
3.sa zgodne
4. sa takie same
5. przeciwne
6.biurko
7.toczyc
8.przesuwaniu
9. toczeniu
10. prawda
4 1 4