Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T12:48:43+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T12:56:43+01:00
Nazwa jednostki pochodzi od nazwiska André Marie Ampère'a (1775–1836).

Na Pierwszym Międzynarodowym Kongresie Elektryków zwołanym do Paryża w 1881 najważniejszą jednostkę elektryczną późniejszego układu SI, jednostkę natężenia prądu elektrycznego nazwano nazwiskiem Ampère'a.

Alessandro Volta (1745 - 1827 )
Na jego cześć jednostkę napięcia elektrycznego nazwano wolt.

ale w którym roku to było to nie wiem xd
2009-12-30T15:03:43+01:00
Amper został odkryty 1828 natomiast
Wolt został odkryty 1774 roku