Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T12:51:50+01:00
Próba 750 - czyli zawartość srebra w pierścionku wynosi 75%, czyli 0,75 całości.

Masa czystego złota = 3,5*0,75 = 2,625g.

Pozdrawiam.
ZAPOMNIAŁAM POWIEDZIEĆ,ŻE MA WYJŚĆ 0.039 ;) przepraszam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T12:53:32+01:00
Złoty pierścionek waży 3,5 g i wykonany został ze złota próby 750 ( próba oznacza liczbę gramów czystego złota w 1000 g wyrobu ). Ile gramów czystego złota jest w tym pierścionku? Zapisz obliczenia.

1000g jest 750g

czyli układamy proporcję
1000g - 750g
3,5g-x

z proporcji (czyli 1000g*x=750g*3,5g)

x=2,625g
10 5 10
ZAPOMNIAŁAM POWIEDZIEĆ,ŻE MA WYJŚĆ 0.039 ;) przepraszam ;)
2009-12-30T13:55:27+01:00
Złoty pierścionek waży 3,5 g i wykonany został ze złota próby 750 ( próba oznacza liczbę gramów czystego złota w 1000 g wyrobu ). Ile gramów czystego złota jest w tym pierścionku? Zapisz obliczenia.

1000 g - 750 g
3.5 g - x g

1000 g * x = 750 g * 3,5 g
x = 2,625 g

Pozdrawiam :)

ZAPOMNIAŁAM POWIEDZIEĆ,ŻE MA WYJŚĆ 0.039 ;) przepraszam ;)