Na świecie jest kilkaset miliomów osób mówiących po angielsku.Obok podano jaka część tych osób mieszka w czterech wybranych krajach.

Stany zjednoczone 11/40
Wlk. Brytania 1/16
Kanada 9/400
Australia 3/160

a) Jaka część ludzi mówiących po angielsku mieszka poza wymienionymi krajami?
b)W którym kraju więcej osób mówi po angielsku - W Kanadzie czy Australii? Ile razy więcej?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-16T08:50:50+02:00
Stany zjednoczone 11/40=220/800
Wlk. Brytania 1/16=50/800
Kanada 9/400=18/800
Australia 3/160=15/800

a)
800/800-(220/800+50/800+18/800+15/800)=
=800/800-303/800=497/800

Odp.Poza wymienionymi krajami po angielsku mówi 479/800 ludności.

b)
Kanada 9/400=18/800
Australia 3/160=15/800

18/800>15/800

18/800:15/800=18/800*800/15=18/15=1 i 3/15=1,2

Odp.W Kanadzie 1,2 raza więcej osób mówi po angielsku niż w Ausrtalii.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T08:55:39+02:00
A)
11/40 + 1/16 + 9/400 + 3/160 = 220/800 + 50/800 + 18/800 + 15/800 = 303/800
800-303= 497
Odp a) Poza wymienionymi krajami mieszka 497/800 ludzi mówiących po angielsku.
b)
Kanada- 9/400 = 18/800
Australia- 3/160 = 15/800
Odp b) Więcej osób mówi po angielsku w Australii.