Darek oszacował liczbę słów w powieści Potop H.Sienkiewicza.
Przeanalizował kilka stron tekstu i przyjął, że na stronie w każdej z 41 linijek znajduje się 9 wyrazów. Trzy tomy powieści mają razem 1194 strony. Z ilu stron składa się Potop według szacunków Darka?

Proszę o napisanie obliczeń

2

Odpowiedzi

2009-09-16T09:33:53+02:00
1 strona -> 41 linijek
1 strona -> 41 linijek * 9 słów = 369 słów
Na jednej stronie jest 369 słów.
1 strona =369 słów
1194 strony = x słów

x = (1194*369)/1
x = 440586 -> tyle słów znajduje się w 3 tomach

440586 / 3 = 146862 -> tyle słów znajduje się w 1 tomie
Obliczam ilość stron w jednym tomie (ilość słów / ilość słów na stronie)
146862 / 369 = 398 stron
Odp. Potop wg. szacunków Darka ma 398 stron

albo (inna metoda):

1194 strony -> 3 tomy
x stron -> 1 tom

x = (1194*3)/1 = 398 stron
Odp. Potop wg. szacunków Darka ma 398 stron
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T10:41:40+02:00
Dobrze masz napisane pytanie do zadnia?? Z ilu stron sie składa?
"Trzy tomy powieści mają razem 1194 strony."to jest podane w treści zadania.
Chba powinno być pytanie ile jest słow w powieści.
a to policzymy 9*41*1194=.... to już chyba umiesz obliczyć
4 3 4