Odpowiedzi

2009-12-30T13:17:40+01:00
-skonstruował pierwszą pompę próżniową w 1650r , i ulepszył pompę tłokową do sprężania powietrza
- w 1654r wykonał słynne doświadczenie z półkulami magdeburskimi.
-w 1662r skonstruował barometr wodny i za jego pomocą zbadał zależność ciśnienia od wysokości n.p.m. i stanu pogody
-w 1663r skonstruował maszynę elektrostatyczną.

2 3 2
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T13:18:38+01:00
Wynalazca, budowniczy fortyfikacji, burmistrz Magdeburga, skonstruował barometr wodny i maszynę elektrostatyczną.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T13:19:07+01:00
Otton von Guericke skonstruował pierwszą pompę próźniową, wykonał słynne doświadczenie z pólkulami magdeburskimi, skonstruował barometr wodny, a za jego pomocą zbadał zależność ciśnienia od wysokości n.p.m. i stanu pogody. Skonstruował również maszynę elektrostatyczną.
5 3 5