Z miejscowości A do odległej o 220 km miejscowości B wyjechał samochodem pan Kowalski, a w tym samym czasie z miejscowości B do miejscowości A wyjechał pam Nowak. Minęli się po 2 godzinach. Pam Kowalski całą trasę pokonał 1,5 raza szybciej niż pan Nowak. Z jakimi średnimi prędkościami jechali panowie Nowak i Kowalski??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T13:31:33+01:00
Odległość między A i B wynosi 220km. Gdyby Pan kowalski jechał z prędkością 220km/h byłyby na miejscu po godzinie, ale on jechał 2 h. Więc Pan Kowalski jechał z prędkością 110km/h. Pan Nowak ok. 73 km/h , ponieważ 110:1,5=ok 73 :)
3 2 3
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T15:48:10+01:00
Pan Kowalski jechał ze średnią prędkością 110 km/h (bo 220/2=110 km/h). A pan Nowak jechał ze średnią prędkością w przybliżeniu 73 km/h(bo 110/1,5=73,333 km/h)
2009-12-30T16:14:24+01:00
Pan kowalski przejechał 220km gdyby jechał 220km/h to bylby po godzinie ale on jechal 220/2h czyli 220/2=110 pan kowalski jechal 110km\h a pan nowak 110/1.5=73,(3) pan nowak 73,(3)km/h
1 3 1