Odpowiedzi

2009-12-30T13:43:04+01:00
-biologiczne oczyszczenie wód
-stosuje sie je jako nawóz przez co uzywane sa do użyźniania gleby
-Wytwarzany kwas alginowy przez brunatnice stosowany w przemyśle tekstylowym jako impregnator,
-Protisty to cenne składniki wody i soli mineralnych,
-Stosowane są w przemyśle papierowym do produkcji tektury i kartonu,
- Agar pozyskiwany z krasnorostów, stosowany jest w przemyśle piekarniczym i cukierniczym,
- Stosowane są do galaretek, lodów lub majonezu,
- Stosowane są także w medycynie i farmaceutyce (np. kremy),
- Morszczyn (z dużą ilością jodu) stosowany jest do produkcji ziół,
- Substancje z chlorelli są stosowane do antybiotyków,
- Glony są wykorzystywane do laboratoryjnej syntezy witamin z grupy
13 3 13
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T13:43:56+01:00
Znaczenie protistów roślinopodobnych w przyrodzie jest takie , ze oczyszczaja wody, stosowane sa jako nawozy aby uzyznic gleby, to cenne składniki wody i soli mineralnych,biorą udział w krążeniu pierwiastków. To sa pozytywne czynniki.

Negatywne czynniki to ;Zakwity wód,Glony zarastają filtry wodne, powodując ich niedrożność,Ryby, które żywią się glonami mają gorsze walory smakowe i zapachowe,Skały wapienne są przetwarzane w kredę,Pasożytnictwo na roślinach i zwierzętach, powodując ich zgon,powoduja choroby.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T13:46:32+01:00
Protista roślinopodobne występują przeważnie w wodach, niektore sa dla nas nie widoczne gołym okiem np. euglena zielona. Używane są też jako pasza dla zwierząt lub dodatek do pomadek i kremów np. brunatnice. Dobrze znana nam kreda jest wykonana z otwornic. Można też je jeść np. listownice czy sałate morską. Niestety mają też negatywny wpływ. Powodują zakwity wód, wywołują bardzo grożne choroby, są pasożytami i tworzą osady na akwariach.
13 4 13