Odpowiedzi

2009-12-30T13:56:34+01:00
Oblicz masę Na2CO3 zawartą w 200 cm3 0,6-molowego roztworu

Cm= 0,6
Vr=200cm³=0,2dm³
M=2*23+12+3*16=106 g/mol
ms?

Cm=ms/(M*Vr).../*(M*Vr)
ms=Cm*M*Vr

ms=0,6*106*0,2=12,72g
1 5 1
2009-12-30T14:27:23+01:00
V=200cm3= 0,2dm3
Cm=0,6 mol/dm3
M Na2CO3= 2*23 g/mol +12 g/mol +3*16 g/mol=106 g/mol

Cm= ms/ M*V

ms=Cm*M*V= 0,6 mol/dm3 * 0,2 dm3 * 106 g/mol = 12,72 g

DONE :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T16:19:24+01:00
Będę korzystac ze wzorów:

Cm=n/v => n=Cm*v
n=m/M => m=n*M

m=Cm*v*M
Cm=0,6mol/dm³
v=200cm³=0,2dm³
M=106g/mol
m=0,6mol/dm³*0,2dm³*106g/mol=12,72g
2 5 2