Odpowiedzi

2009-12-30T13:36:25+01:00
100% to 30 g
30% to x
x= 9 g

100% to 40 g
20% to x
x= 8 g

8g+9g=17 g
30+40=70g

70g to 100%
17g to x
x= 24,3 %

stężenie 24,3 %

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T15:23:14+01:00
Dane: Szukane:
mr1 = 30g ms1 = ?
Cp1 = 30% ms2 = ?
mr2 = 40g Cp3 = ?
Cp2 = 20%

30% - x
100% - 30g x = 9g

20% - x
100% - 40g x = 8g

mr3 = 30g + 40g = 70g
ms3 = 8g + 9g = 17g

17g - x
70g - 100 %
x = 24,28%