Agatka wazyla w chwili narodzin 3 kg 25 dag,a po 3 miesiacach juz 5,3 kg.W ciaga nastepujacych 3 miesiecy Agatka przybyla na wadze 1,9 kg .Ile kilogramow dziewczynkla przybyla na wadze w pierwszym kwartale swojego życia ,a ile w ciagu półrocza????Ile kilogramow wazyla po 6 miesiacach życia??
ZAD 2 Z 10 HA pola zebrano 355q przenicy .ILE kwintali przenicy zebrano z 1 ha??ILE kilogramow przenicy zaa1 ha

2

Odpowiedzi

2009-12-30T14:00:32+01:00
Zad 1.
Agatka przybyła na wadze w pierwszym kwartale 2,05kg
Po 6 m-cach ważyła 7,2kg
W ciągu półrocza przybrała na wadze 3,95kg

A co do zadania 2 to nie jestem pewna ale chyba tak:

10 ha =355q
1ha= 355q/10ha =35,5q

1 kwintal = 100 kilogramów
35,5 * 100= 3550 kilogramów pszenicy.

więc na 1ha przypada 3550 kilogramów pszenicy.

pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T14:17:57+01:00
ZADANIE 1
Więc tak:
kwartał to 3 miesiące, więc w pierwszym kwartale Agatka przybyła na wadze 2,05kg, możemy to obliczyć:
5,3 kg - 3 kg 25 dag = 2,05kg

W drugim kwartale przybyła na wadze 1,9 kg, wiemy to na podstawie treści zadania.

Półrocze ma 6 miesięcy.
Tak więc w ciągu półrocza dziewczynka przybyła na wadze:
2,05kg + 1,9 kg = 3,95kg

A po 6miesiącach(czyli po pół roku) ważyła:
5,3 kg + 1,9 kg = 7,2 kg

ZADANIE 2:
wystarczy ze wynik zebranej pszenicy podzielisz na 10, bo było 10 HA, więc:
355q : 10 HA = 35,5 q

1 kwintal to 100kg,
Więc wynik 35,5 q mnożymy razy 100.
35,5 q × 100kg = 3550 kg

Pozdrawiam:)