Napisz objaśnienia haseł podanych w krzyżówce: (napisałam hasła normalnie, nie w formie krzyżówki )
- debet
- recesja
- inflacja
- PKB
- bezrobocie
- giełda
- procent
- podatki
- kredyt
- bank
- Balcerowicz
- wolny rynek
- prywatyzacja

Z góry thx ;*

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T13:51:56+01:00
Debet - związany z bankowością,lub rachunkowością.
Recesja - hamuje tempo wzrostu gospodarczego .
Inflacja - wzrost wartości pieniądza.
PKB - (nie wiem)
Bezrobocie - inaczej niepracowanie , nie możność znalezienia pracy.
Mam nadzieję,że pomogłam ;P
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T13:54:29+01:00
Debet - ujemne saldo, dług
Recesja - kryzys i depresja gospodarcza
Inflacja - jej skutkiem jest wzrost cen
PKB - jeden z podstawowych mierników dochodu narodowego
Bezrobocie - zjawisko braku pracy zarobkowej dla osób zdolnych do pracy i poszukujących jej
Giełda - miejsce pracy maklera
Procent - odsetki płacone przez dłużnika wierzycielowi
Podatki - od ponadnormatywnych wynagrodzeń, płacone przez przedsiębiorstwa państwowe; popiwki
Kredyt - pożyczka bankowa
Bank - instytucja finansowa; udziela kredytów
Balcerowicz - Leszek, ekonomista, polityk
Wolny rynek - rynek, na którym wymiana dóbr dokonuje się w wyniku dobrowolnie zawieranych transakcji pomiędzy kupującymi a sprzedającymi
Prywatyzacja - przekazanie prywatnemu właścicielowi państwowego mienia
3 5 3