Zad 1 W ogrodzie jes o 20% wiecej krzewow agrestu niz pozeczki. razem posadzono 66 krzewow. ile jest krzewow agrestu??

zad 2 ojciec kamila zanotowal miesieczne wydatki dzielac je na kila kategori: zywnosc 560zl oplaty 760zl srodki higieniczne 80zl inne 200zl. jaki procent wszystkich wydatkoiw stanowily wydatki na zywnosc? zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T11:02:26+02:00
X-agrest
x+22%x- porzeczki
x+x+22%x=66
220%x=66
220x=6600
x=30-agrestu
x+22%x=36-porzeczek

w sumie 1600 zł za wszystko
56/1600 * 100%=35%
2009-09-16T11:48:47+02:00
ZAD1)
x -> ilość krzewów porzeczki
y -> ilość krzewów agrestu

UKŁADY RÓWNAŃ (trzeba sobie dopisać klamry):

y = 1,2x
x+y = 66

y= 1,2x
2,2x = 66

y = 1,2x
x = 66/2,2

y = 1,2x
x = 30

y = 1,2 * 30
x = 30

y = 36
x = 30

Odp. Krzewów agrestu jest 36.

ZAD2)
WYDATKI_RAZEM = 560 zł + 760 zł + 80 zł + 200 zł = 1600 zł
WYDATKI_ŻYWNOŚĆ = 560 zł

%WYDATKÓW_ŻYWNOŚĆ = (560zł/1600zł)*100% = 35%

Odp. Wydatki na żywność stanowiły 35 % wszystkich wydatków.
2009-09-16T12:39:53+02:00
Zad 1 W ogrodzie jes o 20% wiecej krzewow agrestu niz pozeczki. razem posadzono 66 krzewow. ile jest krzewow agrestu??

x-liczba porzeczek
120%x-liczba k.agrestu
x+120%x=66
x+1,2x=66
2,2x=66 /:2,2
x=30
120%×30=1,2×30=36
posadzono 36 agrestów

zad 2 ojciec kamila zanotowal miesieczne wydatki dzielac je na kila kategori: zywnosc 560zl oplaty 760zl srodki higieniczne 80zl inne 200zl. jaki procent wszystkich wydatkoiw stanowily wydatki na zywnosc? zapisz obliczenia

560+760+80+200=1600zł-wszystkie wydatki, czyli 100%
560zł-wydatki na żywność

560/1600 ×100%=56/160 ×100%=5600/160%=35%