W nastepujacych równaniach reakcji chemicznych dobierz współczynniki ( uzgodnij równania):
a) Cu+ o2----->Cu2O
b) Al +O2----->Al2O3
c) H2+ N2----->NH3
d) K+ Cl2----->KCl
e) CuO + C----->Cu+ CO2
f) H2+ Cl2-----> HCl
g) N2)----->N2+ O2
h)CH4 + O2-----> CO2 + H2O
i) Pb O2-----> PbO
j) Fe + S-----> Fe2S3

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T14:08:16+01:00
A) 4Cu+ O2----->2Cu2O
b) 4Al +3O2----->2Al2O3
c) 3H2+ N2----->2NH3
d) 2K+ Cl2----->2KCl
e) 2CuO + C----->2Cu+ CO2
f) H2+ Cl2-----> 2HCl
g) N2)----->N2+ O2 <<<Tutaj chyba błędnie zapisałaś reakcje bo z lewej strony nie ma tlenu
h)CH4 + 2 O2-----> CO2 + 2H2O
i) 2 Pb + O2-----> 2 PbO
j) 2Fe + 3S-----> Fe2S3

Myślę, że jest dobrze.
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T14:30:09+01:00
A) 4 Cu + O₂ -> 2 Cu₂O
b) 4 Al + 3 O₂ -> 2 Al₂O₃
c) 3 H₂ + N₂ -> 2 NH₃
d) 2 K + Cl₂ -> 2 KCl
e) 2 CuO + C -> 2 Cu + CO₂
f) H₂ + Cl₂ -> 2 HCl
g) 2 N₂O -> 2 N₂ + O₂ (tam z lewej strony chyba powinno być: NO₂)
h) CH₄ + 2 O₂ -> CO₂ + 2 H₂O
i) 2 Pb + O₂ -> 2 PbO
j) 2 Fe + 3 S -> Fe₂S₃
1 5 1
2009-12-30T14:50:42+01:00
A) 4 Cu+ O2----->2 Cu2O
b) 4 Al +3 O2----->2 Al2O3
c)3 H2+ N2----->2 NH3
d) 2 K+ Cl2----->2 KCl
e) 2 CuO + C----->2 Cu + CO2
f) H2+ Cl2-----> 2 HCl
g)2 N20----->2 N2+ O2
h) CH4 + 2 O2-----> CO2 + 2 H2O
i) 2 Pb + O2----->2 PbO
j) 2 Fe + 3 S-----> Fe2S3
1 3 1