Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-30T14:14:06+01:00
R1=2omy
R2=4omy
U=12V
oprór całkowity obwodu
R=R1+R2
natężenie płynącego prądu
I=U/R
U1=R1*I
U2=R2*I
P=I*U1
P=I*U2
1 5 1
2009-12-30T14:15:09+01:00
Rz=2+4=6
U=RI
U=12V
I=U/R=12/6=2A

V1=R1*I=2*2A=4V
V2=R2*I=4*2A=8V
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T14:34:26+01:00
Opór zastępczy oporników połączonych szeregowo
Rz=R1+R2=2Ω+4Ω=6Ω
płynący prąd
I=U/Rz=12V/6Ω=2A
spadki napięć na poszczególnych opornikach
U1=I*R1=2A*2Ω=4V
U2=I*R2=2A*4Ω=8V
2 5 2