Przez przewodnik płynie prąd o natężeniu 2A. Jaki ładunek przepływa przez poprzeczny przekrój tego przewodnika w ciągu ! minuty??



Przez poprzeczny przekrój przewodnika przepływa w ciągu 1 minuty ładunek 120 C. Oblicz natężenie prądu w tym przewodniku.

3

Odpowiedzi

2009-12-30T14:21:17+01:00
Przez przewodnik płynie prąd o natężeniu 2A. Jaki ładunek przepływa przez poprzeczny przekrój tego przewodnika w ciągu ! minuty??
I=2A
t=1min=60s

I=q/t
q=t*I
q=60s*2A
q=120C

Odpowiedź na drugie zadanie brzmi 2A, to samo tylko że w innej formie ;)



2009-12-30T14:43:17+01:00
1.
q=I*t
q=2A*60s=120As=120C 1As=1C
2.
to jest poprzednie zadanie
q=I*t
I=q/t
I=120C/60s=2A
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T19:36:31+01:00

1)
Dane:
I=2A
t=1 min= 60s

I=Q/t
z tego wynika, że

Q = I×t = 2A × 60 s = 120 C

2)
Dane:
Q=120C
t=1 min= 60s
I=Q/t = 120C/60s=2A