Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-30T14:44:30+01:00
X + y = 200
30%x + 60%y = 40% *200

x + y = 200 /*(-3)
0,3x + 0,6y = 80 /*10

-3x -3y = -600
3x + 6y = 800
⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻
3y = 200 /:3
y = 66⅔

x + 66⅔ = 200
x = 133⅓
3 5 3
2009-12-30T14:44:57+01:00
X-ilość roztworu 30%
y-ilość roztworu 60%
30%*x+60%*y=40%*200
x+y=200
0,3x+0,6y=80 /*10
x=200-y
3x+6y=800
x=200-y
3*(200-y)+6y=800
x=200-y
600-3y+6y=800
3y=200 /:3
x=200-y
y=66 2/3
x=133 1/3
trzeba wziąć 133 1/3 g 30% i 66 2/3 g 60%
2 5 2